هفت اصل یادگیری زبان در Effortless English

7 Rules of learning English

RULE 1:  Always Study and Review Phrases, Not Individual Words

RULE 2: Don't Study Grammar
RULE 3:  A Story (Focus on Listening)

RULE 4:  Slow, Deep Learning Is Best

RULE 5: A Story( Use Point of View Stories )

RULE 6:  Only Use Real English Lessons & Materials

RULE 7:  Listen and Answer, not Listen and Repeat

نشست چهارم گروه

                                         به نام ایزد منان

نشست چهارم و آخرین نشست گروه با دبیران در سال تحصیلی ۸۹- ۹۰

        روز چهارشنبه : ۲۸/۲/۱۳۹۰   ساعت ۱۰ الی ۱۲  دبیرستان دخت ایران

   مصوبات انجام شده در این نشست :

۱- ورود به وبلاگ گروه ناحیه و استان (مرور عملکرد گروه در طول سال )

۲- ارزیابی عملکردگروه ناحیه از دیدگاه گروه استان با حضور آقای قربانی (گروه زبان استان)و بیان انتظارات

گروه استان از شهرستانها - گروه استان عملکرد گروه ناحیه ۲ را خوب دانسته و خواستار حضور بیشتر

 دبیران در نشستها بوده اند.......

۳- نتیجه بررسی سوالات امتحانی پایانی و توجه به نکات لازمه در طراحی سوالات (موارد و مشکلاتی

 که در سوالات مشاهده می شد آماده و تایپ گردیدو در اختیار حاضرین قرار گرفت و تاکید شد حتما در

 طراحی سوالات لحاظ گردد) 

۴- نتیجه بازدید از مدارس در طول سال -معرفی مدارس و بهترین دفاتر کلاسی و طرح درس و سوالات-

خانم نباتی از همکاران فعال که در بازدید از مدارس و کلاس درس ایشان تمامی بندها را رعایت نموده اند

از این همکار تقدیر و تشکر به عمل آمد(آرزوی توفیق روزافزون برای این همکار سخت کوش داریم)

۵- انتخابات اعضائ برای فعالیت در گروه سال آتی (روش- ابوالفضلی-نرگس محمدی)

۶- فرم نظرخواهی از همکاران (سازماندهی هر ۲ سال یکبار صورت گیرد و اکثریت اعضا موافق این طرح بودند)

   جلسه در ساعت ۱۲ به پایان رسید

گروه در سه شنبه 27/2/

فعالیت گروه در روز سه شنبه 27/2/۱۳۹۰

۱- اماده سازی مقدمات نشست دبیران در روز سه شنبه ۲۸/۲/۹۰

۲- اماده سازی نکات لازمه جهت طراحی سوال پایانی(تایپ و تکثیر جزوه برای نشست فردا و ارائه به همکاران....)

۳- ثبت مطالب در وبلاگ 

نشست چهارم گروه

نشست چهارم دبیران زبان ناحیه ۲ ساری

روز: چهارشنبه

تاریخ: ۲۸/۲/۱۳۹۰

ساعت: ۱۰ صبح الی ۱۲

مکان:دبیرستان دخترانه دخت ایران (امیر مازندرانی جنب بیمارستان امیر مازندرانی)

موضوعات این نشست:

۱- عملکرد و فعالیت گروه در سال ۸۹- ۹۰

۲- نتیجه بازدید از مدارس در طول سال(اعلام برترینها دفاتر کلاسی و طرح درسها و......)

۳- نتیجه بررسی اوراق امتحانی پایان ترم و مواردی که باید در طرح سوال لحاظ گردد.

۴- حضور سرگروه استان و بیان انتظارات گروه از گروه نواحی

۵- انتخاب اعضای گروه برای سال اتی

۶- تقدیر و تشکر از همکارانی که در طول سال با گروه ارتباط داشته و پاسخگوی بخشنامه های گروه بوده اند. 

 

 

گروه در روز سه شنبه

فعالیت گروه در روز سه شنبه ۲۰/۲/۱۳۹۰

۱- استخراج امار شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی (دریافتی از مدارس)

۲- درخواست و پی گیری ارسال پیام به همکاران (نشست دبیران در تاریخ ۲۸/۲/۹۰)

۳- دعوت از همکار طراح سوال پایانی ترم اول یکی از مدارس و بررسی سوال

 

جادوی لینک زبان

جادوی لینک زبان

یک سایت تمام عیار زبان های دنیا با لینک همه سایت های برتر زبان انگلیسی

لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید:

freelanguage.org

 

جملات کاتالیزور

جملات کاتالیزور

بعضی جمله ها واقعا کاتالیزور هستند مثل:

 

"There is no such thing as impossible because "Impossible" itself says "I'm possible".

 

چیزی به نام غیرممکن وجود ندارد چرا که غیرممکن خودش می گوید که من ممکن هستم.

 

یک اصطلاح فضایی

یک اصطلاح فضایی

 
FNAO:

"Failure is Not An Option."

شکست گزینه مورد نظر (ما)نیست

این جمله معروف عصر اکتشاف فضا می باشد که بر روی آپولو درج شده بود واقعا کد واژه  جالبی است چندین کتاب با این عنوان در دنیا چاپ شده است

 

شکسپیر

شکسپیر  

Some are born great,others achieve greatness and some have greatness thrust upon them.

برخی انسان‏ها بزرگ آفریده شده‌اند؛ برخی بزرگی را به‏دست می‏‌آورند و بر گروهی، بزرگی ناخواسته سوار می‏‌شود.

 

شعر جهانی سعدی  

شعر جهانی سعدی  

بنى آدم اعضاء یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوى بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار

"Of one Essence is the human race
thus has Creation put the base,
One Limb impacted is sufficient
For all Others to feel the Mace."—

 

قطعه شعری از شکسپیر

قطعه شعری از شکسپیر

Vanity of Glory 
William Shakespeare
King Henry VI, Act I, scene II
 
 
Glory is like a circle in the water
Which never ceaseth to enlarge itself,
Till by broad spreading it disperse to nought

شکوه دنیا

شکوه ِ دنیا همچون دایره ای  بر روی آب است

که هر زمان بر پهنای خود می افزاید

و در منتهای بزرگی هیچ می شود.

 
 

گروه در سه شنبه

                                            به نام خالق زیباییها

گروه در روز سه شنبه ۱۳/۲/۱۳۹۰

فعالیت گروه در این روز:

۱) به روز رسانی وبلاگ

۲) بازدید از دبیرستان های روستایی هولار و امره (شروع بازدید ۸:۳۰ صبح الی ۱۲ ظهر)

سپاس معلم

ای معلم تو را سپاس : ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس .ای والا مقام ،

ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی

سپاست می گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی هایت سپاس می گویم . ای نجات بخش

آدمیان از ظلمت جهل و نادانی،ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی

ای معلم تو را سپاس : ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس .ای والا مقام ،

ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی

سپاست می گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی هایت سپاس می گویم . ای نجات بخش

آدمیان از ظلمت جهل و نادانی،ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی تو را سپاس

می گویم . این تویی که با دستان پر عطوفتت گلهای علم و ایمان را در گلستان وجود می

پرورانی و شهد شیرین دانش را به کام تشنگان می ریزی. پس تو را ای معلم به وسعت

نامت سپاس می گویم .

 همان نامی که چهار حرف بیشتر ندارد ، اما کشیدن هر حرف و

صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد.

 

معلم


سایت ویژه  نوروز جشن باستانی ایران زمین |www.9rooz.ir
 
دیروز میگفتم :

مشقهایم را خط بزن … مرا مزن

روی تخته خط بکش … گوشم را مکش

مهر را در دلم جاری بکن … جریمه مکن

هر چه تکلیف میخواهی بگیر … امتحان سخت مگیر

اما کنون ..

مرا بزن … گوشم را بکش .. جریمه بکن .. امتحان سخت بگیر
مرا یک لحظه به دوران خوب مدرسه باز گردان

با یاد معلم شهید ، استاد مرتضی مطهری روز معلم را گرامی می داریم .

سخن نیکو

 

لذت آنچه امروز داری را با آرزوی آنچه نداری خراب نکن

اما بدان آنچه که امروز داری ، روزی آرزویش را داشتی . . .

 

120 سال زنده باشید

آیا می دانستید که گاهی به هم می رسیم و می گوییم 120 سال زنده باشی یعنی چه و از کجا آمده؟ برای چه نمی گوییم 150 یا 100 سال یا ...
 
در ایران قدیم، سال کبیسه را به این صورت محاسبه می کردند که به جای اینکه هر 4 سال یک روز اضافه کنند و آن سال را سال کبیسه بنامند (حتما خوانندگان می دانند که تقویم فعلی که بنام تقویم جلالی نامیده می شود حاصل زحمات خیام و سایر دانشمندان قرن پنجم هجری است) هر 120 سال، یک ماه را جشن می گرفتند و در کل ایران، این جشن برپا بود و برای این که بعضی ها ممکن بود یک بار این جشن را ببینند و عمرشان جواب نمی داد تا این جشن ها را دوباره ببینند (و بعضی ها هم اصلا این جشن را نمی دیدند) به همین دلیل، دیدن این جشن را به عنوان بزرگترین آرزو برای یکدیگر خواستار بودند و هر کسی برای طرف مقابل آرزو می کرد تا آنقدر زنده باشی که این جشن باشکوه را ببینی، و این، به صورت یک تعارف و سنتی بی نهایت زیبا درآمد که وقتی به هم می رسیدند بگویند 120 سال زنده باشی.

چهار درس زندگی از میمون، موش، قورباغه و سگ ها

چهار درس زندگی از میمون، موش، قورباغه و سگ ها

 

میمون هایی که «ترسیدن» را یاد گرفتند

میمون هایی که از مار نمی ترسیدند را در کنار مار ها قرار دادند. در همین حین صداهای بلند و وحشتناکی هم از بلندگو ها پخش کردند. با این کار میمون هایی که از مار ها نمی ترسیدند «یاد گرفتند» که از مار بترسند. نتیجه عجیب تر این آزمایش این بود که حتی میمون های دیگری که هم که از مار ها نمی ترسیدند با دیدن ترس سایر میمون ها آنها هم از مار ها ترسیدند.

 

نتیجه: ما از بعضی از چیزها می ترسیم چون آنها را با چیز های دیگری در ذهن مان به یکدیگر مرتبط می کنیم. مثلآ یک کودک بعد از شنیدن صدای ترسناک محکم بسته شدن درب در تاریکی از تاریکی خواهد ترسید.


قورباغه هایی که زنده زنده آب پز شدند:

چند قورباغه را در ظرفی پر از آب جوش انداختند، آنها خیلی سریع از آب جوش به بیرون پریدند و خودشان را نجات دادند. وقتی همین قورباغه ها را در ظرف آب سرد قرار دادند و آرام آرام آب را به جوش رساندند همه آنها در آب جوش کشته شدند چون نتوانستند عکس العملی به همان سرعت نشان دهند.

 

نتیجهما می توانیم تغییرات ناگهانی را بفهمیم و متقابلآ عکس العمل نشان دهیم اما وقتی این تغییرات در دراز مدت انجام می شوند وقتی متوجه می شویم که دیگر خیلی دیر است. یادمان باشد، نه عادت های بد یک شبه وجود کسی را فرا می گیرد و نه کسی یک شبه فرد دیگری می شود، همه چیز پله پله انجام می شود. مهم این است که گرم شدن آب را احساس کنید.


موش های شناگری که غرق شدند:

این بار تعدادی موش های صحرایی که بعضی آنها می توانند 80 ساعت مداوم شنا کنند آماده شدند. محققان قبل از اینکه آنها را در آب بیاندازند با کلک این باور غلط را در موش ها به وجود آوردند که آنها گیر افتاده اند. خیلی از موش ها تنها پس از چند دقیقه بعد از شنا کردن غرق شدند. نه چون نمی توانستند شنا کنند، بلکه چون فکر می کردند گیر کرده اند ناامید شده و دست از شنا کردن برداشتند و غرق شدند.

 

نتیجهوقتی همه چیز به آن طور که می خواهیم پیش می رود ما هم با حداکثر توان مان تلاش می کنیم. اما بعد از اینکه سر و کله مشکلات بزرگ و کوچک پیدا می شود ناامید شده و دست از تلاش کردن بر می داریم، با وجود اینکه توان انجام آن را داریم.


سگ هایی که یاد گرفتند تلاش نکنند:

تعدادی سگ در اتاقی قرار گرفتند که زمین آن می توانست شوک الکتریکی خفیفی به سگ ها وارد کند. دکمه ای روی دیوار اتاق بود که با فشرده شدن جریان را قطع می کرد. وقتی شوک وارد شد سگ ها بالا و پایین پریدند تا بالاخره یکی از سگ ها دکمه را زد و جریان قطع شد. سگ ها یاد گرفتند با زدن آن دکمه آن شوک ناخوشایند قطع می شود.

روی نصف گروه اول سگ ها همین آزمایش دوباره تکرار شد اما این بار دراتاق دیگری که دکمه ای الکی داشت و با زدن آن هیچ اتفاقی نمی افتاد و جریان همچنان ادامه داشت. بعد از این مراحل سگ هایی که در اتاق دوم بودند به اتاق اول (با کلید سالم) بازگردانده شدند و آزمایش تکرار شد. این بار هیچ کدام شان حتی سعی نکردند که دکمه را فشاردهند.

 

نتیجه: هیچ کس با ناامیدی به دنیا نمی آید، بلکه ما بعد از اینکه چند بار شکست می خوریم «شکست خوردن» را یاد می گیریم و حتی به خودمان زحمت تلاش کردن نمی دهیم. اگر به مشکلی برخورده اید، مهم نیست دفعه چندم است که زمین خورده اید، باز هم بلند شوید و برای حل آن تلاش کنید. ممکن است کلید سالم باشد، فقط فشارش دهید!

 

سخنان نغز

آنچه که هستی هدیه خداست
به تو ، آنچه که می شوی
هدیه توست به خدا ،
پس سعی کن بهترین باشی

Life is God's gift to you
The way you live your life is your gift to God
So try to BES
T

سخنان نیکو

هر کس این پنج چیز را نداشته باشد از زندگی بهره ای نمی برد: عقل، دین، ادب، شرم و خوش خلقی.

امام حسین (ع)

 

Anyone who doesn't have these five qualities will not profit in life: Wisdom, Religion, Politeness, Modesty and Good Manner

Imam Hossein (peace be upon him)

 

nice

Believe that the less kindness won't be forgotten even from weak minds.

باور داشته باش که کوچکترین محبت از ضعیفترین حافظه ها پاک نمیشود

منبع: http://rrp.blogfa.com

کلماتی برای شادی

کلماتی برای شادی

Words On Joy  

.Three things in life that are never certain

سه چیز در زندگی پایدار نیستند.

-Dreams
رویاها


-Success
موفقیت ها

-Fortune
شانس

.Three things in life that,one gone never come back

سه چیز در زندگی قابل برگشت نیستند.

-Time
زمان


-Words
کلمات

-Opportunity
موقعیت

.
Three things in life that can destroy a man/woman

سه چیز در زندگی انسان را خراب می کنند.

-Alcohl
الکل


-Pride
غرور

-Anger
عصبانیت

.Three things that make a man/woman


سه چیز انسانها رو می سازند.

-Hard work
کار سخت


-Sincerity
صدق و صفا

-Commitment
تعهد

.Three things in life that are most valuable
سه چیز در زندگی خیلی با ارزش هستند.

-Love
عشق


-Self-confidence
اعتماد به نفس

-Friends
دوستان

.
Three things in life that may never be lost

سه چیز در زندگی هستند که نباید از بین بروند.

-Peace
آرامش


-Hope
امید

-Honesty
صداقت

دانلود 504 واژه زبان انگلیسی

                                             دانلود 504 واژه زبان انگلیسی

معمولا گفته می شود که زبان انگلیسی کلا 790.000 لغت دارد آیا لازم است همه لغات را یادبگیریم.قطعا نه.پس باید لغات ضروری را یادگرفت که گفته می شود لغات Active یا پرکاربرد هستند کتابی مثل 504 واژه و 1001 واژه این لغات را لیست کرده اند. درضمن لازم است لغات را در داخل متن یا همان Context یاد گرفت .

لطفا جهت دانلود بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.

این مجموعه‌ی لغات که به دقت گردآوری شده است، عصاره‌ی کلماتی هستند که برای هر کس که با زبان انگلیسی سر و کار دارد،ضروری به شمار می‌روند. این کتاب شامل 42 درس کوتاه اما عملی برای یادگرفتن کلمات و طرز ساخت آن‌هاست و هر درس شما را با 12 کلمه‌ی جدید آشنا نموده و طریقه‌ی استعمال آن‌ها را در جملات و مقالات کوتاه به خوبی نشان می‌دهد. به علاوه با تمرینات و آزمون‌هایی که در انتهای هر بخش وجود دارد، می‌توانید دانسته‌های خود را نیز محک بزنید.

۷ نکته موثر در یادگیری زبان های خارجی (زبان انگلیسی)

۷ نکته موثر در یادگیری زبان های خارجی (زبان انگلیسی)

اول از همه خوبه بدونید که بین تمامی زبانهای دنیا ، آسانترین زبان برای یادگیری انگلیسی است، پس امیدوار باشید!! چون طبق آمار تقریبا ۴۴۳ میلیون نفر در دنیا انگلیسی صحبت می کنند. این تعداد برای دیگر زبانهای اروپایی بسیار کمتر است. مثلا فرانسه ۱۲۱ میلیون نفر و آلمانی ۱۱۸ میلیون نفر. آمار کاملتر را اینجا ببینید.

این مطلب باعث می شه که به همین نسبت منابع و روش یادگیری هم متنوع تر و تاثیرگذارتر باشند چون بیشتر استفاده شده اند و در نتیجه بیشتر تست و بررسی شدند.
در اینجا ۷ نکته ساده را برای شروع یادگیری توضیح می دهم تا با استفاده از آنها بتوانید در کوتاهترین زمان انگلیسی یاد بگیرید:

۱-   مهمترین قدم داشتن انگیزه کافی و شور و اشتیاق یادگیری است. اگر این را ندارید بقیه مطلب را نخونید. یا سعی کنید در خودتان انگیزه ایجاد کنید.
ساده است؛ در دنیای امروز برای برقراری ارتباط با افراد مختلف، رشد و پیشرفت در شغل و تحصیلات، دانستن اخبار روز، مجبورید انگلیسی بدانید، اما از دید اجبار به آن نگاه نکنید، به جای آن سعی کنید موقعیت و شرایطی را که بعد از یادگیری به دست خواهید آورد در ذهن خود به طورکامل مجسم کنید؛ تمام لذت و هیجان، در آمد بیشتر، تجربه های جدید، آدمها و مکانهای جدید، هر چیزی که برای شما جالب است؛ به همه اینها فکر کنید و سعی کنید از این رویا لذت ببرید. می بینید که اشتیاق و انگیزه شما برای یادگیری بیشتر می شود.

۲-   تمرین و تکرار. حتما باید برای تکرار آنچه که می خوانید وقت بذارید حتی شده ۱۰ دقیقه ولی هر روز! بی استعداد ترین آدمها هم با تکرار و تمرین می توانند به خوبی زبان یاد بگیرند. هرچه این وقتی که صرف می کنید بیشتر باشه زودتر پیشرفت می کنید. باز هم تاکید می کنم هر روز، حتی کم.

۳-   متدی که مناسب شماست را بیابید. هرکس مدل خودش فکر می کند، زندگی می کند، کار می کند و درس می خواند. آموزش زبان هم روشهای مختلفی دارد. فبل از شروع تحقیق کنید و با توجه به عادات و علایق خود، متدی بیابید که مناسب شما باشد. ممکن است این تحقیق کمی وقت شما را بگیرد ولی درعوض سرعت پیشرفت شما چند برابر خواهد شد.

۴-   شاید بدونید که بهترین سن شروع یادگیری زبان ۴ تا ۵ سالگی است. پس زمانی که می خواهید زبان بخوانید یک بچه ۴ ساله باشید نه یک مهندس ۲۰ و چندساله با کلی معلومات و پرستیژ اجتماعی!! یعنی از ندانستن و پرسیدن ترس نداشته باشید مثل بچه هایی که تازه چرا گفتن را یاد گرفتند. هر چیز جدیدی براتون جالب باشه و درس را با تفریح بیاموزید.

۵-   اشتباه کنید! نترسید. زمانی که مرتکب اشتباه می شوید و متوجه اشتباه خودتان می شوید، هیچ وقت تا آخر عمر آن نکته را فراموش نخواهید کرد. پس، از این که ممکن است مرتکب اشتباهی شوید؛ کلمه ای را اشتباه بگویید یا بنویسید؛ یا آدمها شما را مسخره کنند، نترسید. بزرگترین یادگیری و رشد انسانها در اشتباهات آنهاست. این قانون هستی است.

۶-   زمانبندی داشته باشید. برای خودتان تاریخ تعیین کنید و متعهد باشید(به خودتان) که تا آن تاریخ حجمی از درس را که از قبل تعیین کرده اید تمام کنید و مدام خود را چک کنید. این کار برای شما تعهد و احساس مسئولیت ایجاد کرده و جدیت کار را زیاد می کند.

۷-   این را بدانید که یادگیری یک زبان خارجی کار یک عمر است نه یک دوره. حتی کسانی که سالها زبان خوانده اند یا در کشورهای خارجی زندگی کرده اند، گاهی با کلماتی برخورد می کنند که معنی آن را نمی دانند. حتی در زبان مادری ما هم کلماتی هستند که معنی آنها را نمی دانیم. پس کمال گرا نباشید و با دیدن انبوهی از چیزهایی که نمی دانید، نا امید نشوید. هر چقدر هم که بدانید باز چیز جدیدی وجود دارد که شما نمی دانید.

در این مقاله نیز می توانید با ابزارها و روش های موثر یادگیری زبان های خارجی (زبان انگلیسی) آشنا شوید

فنون ارتباطات

آیا همه اطلاعات از طریق زبان سر به طرف مقابل منتقل می شود؟

همانطوری که می دانید زبان یک شیوه ارتباط با افراد و جهان بیرونی است و برای برقرار کردن این ارتباط نیاز به شناختن خود،دیگران و نحوه برقراری ارتباط بر اساس آن می باشد و در خصوص برقراری ارتباط با فرهنگ ها و زبان های  دیگر این امر بسیار حیاتی می نماید.در این بخش قصد داریم شما را با فنون برقراری ارتباط هوشمند و سالم با دیگران و نیز نحوه مذاکره آشنا نماییم.

اول از همه این فرمول ارتباط را به ذهن بسپارید:

در ارتباط با دیگران  هر بخشی  از فاکتورهای دخیل در ارتباط اهمیت خاص خودش را دارد و در مجموع بخشی از پیام و سیگنال ها را به طرف مقابل منتقل می نماید:

کلمات:8% 

تن صدا: 34%

زبان تن(علائم غیر کلامی):58% 

کل: 100%

با توجه به اهمت سایر فاکتورهای ارتباطی نیاز به تامل بیشتر دراین خصوص و تقویت آنها می باشد.در یکی از کتاب های روانشناسی مطلبی خواندم که جالب بود: گفته می شود که شخصیت های کاریزماتیک و دارای جذبه در ارتباط های غیر کلامی بسیار قوی هستند بس چرا شما یکی از آنها نباشید.

ادامه نوشته

چارت علائم فونوتیکی زبان

در این بخش یک چارت عالی با بخش صوتی علائم فونوتیکی که حقیقتا می شود الفبا و فونداسیون زبان گفتاری است آشنا می شوید .
 

 

لینک ویکی پدیا 

تلفظ در زبان انگلیسی

                                    تلفظ در زبان انگلیسی

در این بخش از مقالات می خواهیم به موضوع تلفظ بپردازیم که یکی از مهمترین بخش ها در یادگیری هر زبانی است. زمانی که ما انسان هاُُ نوزاد هستیم به طور تحت اللفظی قادریم که به هر زبانی صحبت کنیم.همگی ما با مکانیزم های لازم برای گفتگو و توانایی یادگیری هر زبانی متولد شده ایم. ما فقط با تقویت و تمرین یاد می گیریم که به یک زبان صحبت کنیم. ابتدا به چندین سوال در رابطه با این موضوع می پردازیم: 

 1) لهجه چیست؟

لهجه همان انتقال صداها از زبان اصلی گوینده به زبان دوم اوست.

2) آهنگ (Intonation) چیست؟

Intonation ، آهنگ گفتار است. چیزی است که زمانی که دو نفز با هم صحبت می کنند، حتی اگر نشنوید که چه می گویند، می توانید آن را درک کنید. آن یک بخش مهم از قابلیت فهم است. به خاطر داشته باشید که گفتار آمریکایی قله ها و دره های فراوانی دارد.

 3)گوش دادن تا چه حدی در یادگیری یک لهجه جدید موثر است؟

اگر نتوانید بشنوید که صدا چگونه تولید می شود، قادر نخواهید بود که ان صدا را تقلید کنید.

 4) به هنگام تلفظ /r/ آمریکایی ، نوک زبان باید با کدام قسمت دهان برخورد کند؟

/r/ آمریکایی بی همتاست. هیچ تماسی بین زبان و بخش های دهان به وجود نمی آید.  /r/از این جهت مشابه حروف صدادار است.

 5) هنگام تلفظ صدای /th/ آمریکایی زبان ، باید کجا قرار بگیرید؟

بهترین روش تمرین صدای /th/ جلو آینه است.به سادگی می توانید بفهمید که زبان خود را در موقعیت درست قرار داده اید یا خیر! اغلب مردم سعی می کنند که زبانشان را در پشت دندان ها قرار دهند.

 6) در این کلمات صدای آخر را چگونه تلفظ می کنید؟ (eyes , his , lies , begs )

زمانی که s به دنبال یک حرف صدادار بیاید به شکل /z/ تلفظ می شود.

 7) Linking چیست؟

ترکیب کردن کلمات با صداهای مشابه را linking گویند، مانند: forget it  ، ask her ، tell me

 8) Word stress چیست؟

الگوی پیچیده استرس انگلیسی American معمولا در کلمات چند سیلابی وجود دارد. انگلیسی American به دلیل تاریخ مهاجرت ، تحت تاثیر زبان های فراوانی قرار گرفته و الگوی استرس کلمات بازتاب کننده همین مطلب است.

 مهمترین توصیه ما به شما این است که به طور مستمر تمرین کنید.برای یادگیری باید گوش دهید. منظور این است که اگر چگونگی تولید صداها را نتوانید بشنوید ، نمی توانید طریقه ایجاد  آن ها را یاد بگیرید.شاید علت اضافه کردن Speaking  و Listening به TOEFL توسط ESL  نیز همین باشد.

شما هر صدایی را که می شنوید باید آن را به کتابخانه Phonetic خود اضافه کنید. این به آن معناست که شما در ذهن خود دانش و فهم چگونگی ایجاد هر صدایی از زبان مادری خود را دارید، هم اکنون شما باید بعضی صداهایی را که در سیستم صوتی آمریکایی است و در سیستم صوتی زبان مادری شما موجود نیست را به آن اضافه کنید. هنگام خواندن یک پاراگراف کوتاه صدای خود را ضبط کنید. (فقط دو یا سه جمله انگلیسی) سپس به نوار گوش دهید. دقیقا همان چیزی را که می شنوید، بنویسید. این نوشته شما با آنچه که در پاراگراف نوشته شده بود ، چقدر فرق دارد؟ پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا به مصوت ها بپردازید، زیرا تشخیص تفاوت های آن ها ساده تر است.

در ابتدا زمانی که با لهجه آمریکایی صحبت می کنید، ممکن است احساس کنید که اغراق می کنید، اما اطمینان داشته باشد که گوینده های بومی که در اطراف شما هستند، اصلا به این موضوع توجهی نمی کنند. آن ها صرفا تحت تاثیر حسن انتخاب لغت شما قرار خواهند گرفت.

 منبع Ezaban