کوتاه ولی خواندنی4

Pictures Funny Best Friend Birthday Irthday Wishes Quotes For

کوتاه ولی خواندنی از آلبرت انیشتین

The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science.

کوتاه ولی خواندنی3

جملات زیبای تصویری, عکس های زیبا

کوتاه ولی خواندنی2

hope quotes and sayings

محرم

گوتاه ولی خواندنی1

good quotes-about-hope and faith

شیرینی زبانشناسی

از آن زمان که با زبانشناسی آشنا شدم ، زندگی ام تغییر کرد.دانستم آن چه را که بعد از یک عمر ، یعنی چهل سال به دنبال آن بوده ام پیدا کردم.یافتم!!! آری یافتم!!!

محبوب ذهنم،محبوب تفکرم،سرچشمه ی شناختم.زبانشناسی به راستی علمی است که به صورت نظام مند قواعد و اصول زبان بشر به صورت عام را بررسی و مطالعه می کند.زبانشناسی سرچشمه ی بسیاری لذت های ذهنی ، تفکر ، تعمیم و سایرعلوم می باشد.اگر زبانشناسی را با آوا شناسی شروع کنیم،می فهمیم که این علم مرز مشترکی با پزشکی،فیزیک،ریاضیات،موسیقی،زیست شناسی دارد.اگر پا رااز این فراتر بگذاریم خواهیم فهمید که درک زبانشناسی در حوضه ی صرف و ساخت واژه ما را به فراسوی علوم دیگری همچون روانشناسی،علوم اجتماعی،سیاست و غیره دارد.خلاصه آنکه آشنایی با زبانشناسی مستلزم دانستن علوم بسیار دیگریاست و همین بر زیبایی و شگفتی ان می افزاید.

نمونه طرح درس سالانه چهارم دبیرستان

نمونه طرح درس سالانه زبان سال چهارم دبیرستان

ادامه مطلب را کلیک نمایید.

ادامه نوشته

نمونه طرح درس سالانه سال سوم

نمونه طرح درس سالانه سال سوم دبیرستان

ادامه مطلب را کلیک نمایید.

ادامه نوشته

نمونه طرح درس سالانه دوم دبیرستان

نمونه طرح درس سالانه سال دوم دبیرستان

ادامه مطلب را کلیک نمایید.

ادامه نوشته

نمونه طرح درس سالانه سال اول

قابل توجه همکاران متقاضی نمونه طرح درس سالانه

نمونه طرح درس سالانه اول دبیرستان

ادامه مطلب را کلیک نمایید

ادامه نوشته

معرفی کتاب منحصربفرد دکتر حسینی

Beyond The Present Methods And Approaches To ELT/Education:

 The Crucial Need For A Radical Reform

{این کتاب ۴۱۰ صفحه ای در فروردین ۱۳۹۱ توسط انتشارات جنگل تهران منتشر شده.۸۰۰۰ تومان}

اطلاعات بیشتر راجع به این کتاب در ادامه مطلب:

ادامه نوشته

منابع آزمون زبان انگلیسی اختصاصی رشته منحصرا زبان:

قابل توجه دانش آموزان علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های زبان در دانشگاههای کشور


 

  • حدود ۴٠ درصد سوالات از منابع زبان عمومی است. کتابهای سوم و پیشدانشگاهی
  • حدود ١٠-١۵ درصد سوالات از زبان سال اول و دوم دبیرستان میباشد.
  • حدود ۵٠ درصد سوالات از منابع زبان اختصاصی است. برای این قسمت منبع خاصی مطرح نشده است. لازم است از کتابها و منابع مختلف استفاده نمایید.

منابع پیشنهادی مفید برای زبان اختصاصی رشته های منحصرا زبان:      

  • گرامر و سوالات مکالمه: کتاب زبان تخصصی آیندگان ،یا قلمچی
  • واژگان: کتاب ۵٠۴ واژه مطلقا ضروری + کتاب تخصصی قلمچی
  • درک مطلب: کتاب سازمان سنجش New Bridging the Gaps

گزارش نشست دبیران

گزارش اولین نشست دبیران زبان در تاریخ ۶/۸/۹۱
ادامه نوشته

گزارش بازدید  در 25 مهر

گزارش بازدیتد از دبیرستانهای مرحوم ذکریایی - سارا کرباسی - شهید جولایی

لطفا ادامه مطلب را کلیک نمایید.

ادامه نوشته

چقدر باید تابع طرح درس باشیم؟

چقدر باید تابع طرح درس باشیم؟

چقدر مهمه که همیشه از یه طرح درس از پیش آماده شده تبعیت کنیم؟ و آیا در طول یک جلسه میتونیم قسمتهایی از طرح درس رو بنا به دلایلی نادیده بگیریم.

اینکه قادر باشیم درسهامون رو طوری طرح ریزی کنیم که توشون تنوع باشه یه موضوعه ولی داشتن انعطاف موقع ارائه ی درس طبق طرح درس یه موضوع دیگه هست. به هر حال یه تعادلی بین اونچه که معلم انتظار داره بهش برسه و براش برنامه ریخته از یه طرف و پاسخ دادن به آنچه دانش‌آموزان توقع دارن و میخوان، از طرف دیگر حائز اهمیت فراوان میباشد.

فرض کنید که معلم قسمتی از طرح درسش رو به این اختصاص داده که بچه‌ها باید یه dialogue رو آماده کنند و بعدش هم اونو بیان وسط کلاس اجرا نمایند. البته بعدش هم یه متن Reading به همراه چندتا تمرین دارن که طبق طرح درس باید انجام بدن. معلم حدود بیست دقیقه رو اختصاص به این داده که بچه‌ها dialogue رو آماده و اجرا نمایند. اما همینطور که بچه‌ها دارن روی dialogue کار میکنند یه شرایطی بوجود میاد که به‌نظر میرسه که باید وقت بیشتری صرف دایلاگ بشه! و همینطور معلم به این نکته پی میبره که بچه‌ها ظاهراً به موضوع علاقمند شده‌اند و دوست دارند که بیشتر روی اون کار کنند! در این موقع است که معلم ناگزیر به انتخاب یکی از این دو راه است: الف) بیخیال طرح درس از پیش آماده شده بشه. ب) طبق خواسته‌ی بچه‌ها عمل کنه و بذاره کار همینجوری پیش بره.

یک سناریوی دیگه هم در اینجا محتمل هست: خیلی از بچه‌ها همچنان در حال کار روی آماده کردن dialogue هستند بغیر از دو گروه که تقریباً کارشون تموم شده. بازهم معلم سر دوراهی میمونه: الف) از اونها بخواد که صبر کند تا بقیه‌ی گروه‌ها هم کارشون تموم بشه که البته ممکن است که از این انتظار خسته بشن. ب) یا اینکه از بچه‌ها بخواد که تا هرجا که کار کرده‌اند توقف نمایند. که این هم باعث ایجاد ترس و استرس میشه جونکه نتونسته‌اند کارشون رو بطور کامل انجام بدند.

البته یه سری اتفاق غیرمنتظره ی دیگه هم ممکنه بیفته که باعث میشه طرح درسمون ناقص بشه: مثلاً player مون یهویی از کار بیفته!، معلم یادش بره material های لازم واسه اجرای تدریسش رو بیاره! و ... .

معلمای خوب اونقدر مهارت دارند که بتونند از عهده ی چنین موقعیتهایی بر بیاند. چونکه اونها تمام تمرکزشون رو روی دانش‌آموزا و نیازهای آموزشی اون جلسه گذاشته‌اند. اونها خیلی سریع می تونند نسبت به این موقعیت غیرمنتظره واکنش نشون بدن چونکه اونا همیشه از قبل برای چنین مواقعی طرحی در آستین دارند! مثلاً در مورد موضوع فوق که دو گروه کارشون رو زودتر از بقیه تموم کرده‌ بودند میتونه یه task از پیش آماده شده (البته متناسب با فعالیتی که داریم روش کار میکنیم) رو در اختیارشون قرار بده و اونها رو درگیر اون کنه. و در پایان میشه گفت که معلم خوب باید همیشه flexible باشه.

موفق باشید