extend یا expand

extend یا expand
😳😳😳😳😳😳😳😳                                                                                                                                                                                                       ❓❓❓❓❓❓❓ extend و expand 
expand یعنی گسترش یا افزایش از لحاظ حجمی

.You blow up a balloon to make it expand
.Water expands when it freezes
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
از expand برای صحبت کردن راجع به مسائل کاری یا تاثیر روی چیزها هم میشه استفاده کرد.

.The business expanded too quickly
.You should try to expand your influence
💕💕💕💕💕💕💕💕
عموما برای چیزهایی که میتونن بزرگتر، درازتر، یا گستردتر بشن از extend استفاده میشه.

.You extend your arm
.You extend a house by adding rooms
.You extend the time needed to do something

اصطلاحات

1) as easy as abc.   مثل آب خوردن
2) as fair as rose.    مثل ماه
3) as white as a sheet .مثل برف ، مثل گچ دیوار
4)as good as gold مثل یک تکه جواهر
5)as plentiful as blackberries مثل ریگ بیابان
6)as pretty as a picture مثل ماه شب چهارده
7)as busy as a bee مثل خر آسیاب
8) as clean as a new pin مثل دسته گل
9)as clear as crystal زلال مثل اشک چشم
10)as dry as a bone خشک مثل چوب
11)as dull as ditch - water خسته کننده ، ملال آور
12)as fit as a fiddle مثل بچه دبیرستانی ها سرحال
13)as flat as a pancake صاف مثل کف دست
14)as fresh as a daisy مثل یه دسته گل
15)as fresh as a rose هلو پوست کنده
16)as a good as a play مثل فیلما
17)as old as the hills مثل عهده بوقه
18)as cool as a cucumber مثل یخ میمونه

اصطلاحات

#اصطلاحات
كارش تمومه- درب و داغون شده
He 's busted
______________________________
من اینطور فکر نمیکنم
 I don't think so
______________________________
خیلی بد شد
That's too bad
______________________________
بهانه نگیر- بهانه نیار
 Don't make excuse
______________________________
نه واقعا
 Not really
______________________________
نمیتونم جلوی خندمو بگیرم
I cannot help laughing
______________________________
خوش باش
 Cheer up

بارم بندی درس زبان انگلیسی پایه نهم

بارم بندی درس زبان انگلیسی پایه سوم متوسطه اول

امتحانات نوبت اول و دوم

آزمون شفاهی( Listening and Speaking )

آزمون کتبی( Listening , Reading , Writing & Grammar )

1- ارزشیابی مستمر ( 20نمره ) شامل بخش های زیر :

    • Conversations
    • Practices ( 1& 2 )
    • Language Melody
    • Talk to your teacher
    • Tell your classmates
    • Listening , reading & writing
    • Listening , speaking , reading & writing

ارزشیابی مستمر ( 20نمره ) بر اساس :

  • Work book + worksheets in the class

( کتاب کار + سایر فعالیت های کتبی در کلاس )

2-ارزشیابی پایانی ( 20نمره) شامل بخش های زیر:

  • Interview ( 5 marks )
  • Monologue ( 5 marks )
  • Role play ( 10 marks )

2- ارزشیابی پایانی( 20 نمره)شامل :

  • Listening , Reading & Writing ( 8 score )
  • Reading and Writing ( 12 score )

    تنها 5/2 تا 3 نمره به بخش گرامراختصاص مي يابد.

توجه :

ارزشیابی شفاهی و کتبی نوبت اول از 3 درس اول صورت می گیرد .

برای ارزشیابی شفاهی و کتبی نوبت دوم 5 نمره از درس 1 تا 3 و 15 نمره برای دروس 4 تا 6 اختصاص می یابد

نحوه محاسبه نمره تکوینی ( مستمر )

{نمره مستمر شفاهی (20) + نمره مستمر کتبی (20) } تقسیم بر 2

نحوه محاسبه نمره پایانی

{نمره آزمون شفاهی (20) + نمره آزمون کتبی (20) } تقسیم بر 2

امتحان شهریور

مجموع 4 نمره شفاهی ( نمره شفاهی مستمر تقسیم بر 5) + 16نمره آزمون کتبی

Listening , Reading & Writing (6 mark ) + Reading and Writing (10 mark)

چگونه لهجه خود را کاهش دهيم

چگونه لهجه خود را کاهش دهيم

بسياری از مشکلاتی تلفظی که زبان‌آموزان با آنها مواجه هستند در نتيجه استفاده غلط از اصواتی است که در زبان مادری خود به کار مي‌برند. بنابراين مشکلات تلفظی که شما از آن رنج مي‌بريد احتمالاً مشابه مشکلاتی است که ديگر زبان‌آموزان «هم زبان» شما هم با آن مواجه هستند. وقتی يک انگليسي‌زبان بومی (native) به شما مي‌گويد که شما (بعنوان مثال) لهجه روسی يا چينی داريد، در واقع اين نکته را تأييد مي‌کند. بسياری از برنامه‌های کاهش لهجه بر اساس تحقيقاتی است که اصوات خاصی را که هر گروه زبانی (مثلاً فرانسوي، چيني، اسپانيايي، ژاپنی و ...) موقع ادای کلمات انگليسی دارد، مشخص مي‌کنند. بعنوان مثال 70% اسپانيايي‌ زبانها در تلفظ صدای /st/ در کلمه stick مشکل دارند در حاليکه چينی زبانها هيچ مشکلی در تلفظ آن ندارند. نکته‌های زير به شما کمک مي‌کنند که تأثير زبان مادری خود بر انگلیسی‌تان را کاهش دهيد.

به حرکات دهان انگلیسی زبانان (native) دقت کنيد.

موقع تماشای برنامه‌های زبان اصلی به حرکات دهان گوينده خوب دقت کنيد. آنچه که مي‌گويد را تکرار کنيد و لحن صدای او را تقليد کنيد.


شمرده صحبت کنيد.

تا وقتی که لحن و اصوات انگليسی را بخوبی فرا نگرفته‌ايد، شمرده صحبت کنيد. اگر شما سريع و با لحن و تلفظ غلط صحبت کنيد، انگليسی زبانها در فهميدن آنچه که مي‌خواهيد بگوييد مشکل پيدا خواهند کرد. همچنين اگر شما به «اشتباه صحبت کردن» خود ادامه دهيد، اين اشتباهات در ذهن شما ماندگار خواهند شد.


از ديکشنری استفاده کنيد.

با علائم فونتيک ديکشنری خود آشنا باشيد و تلفظ صحيح کلماتی را که ادای آنها برای شما دشوار است در آن جستجو کنيد.


از ديگران کمک بگيريد.

يک فهرست از کلماتی که تلفظ آنها برای شما دشوار است، تهيه کنيد و از يک دوست انگليسی زبان (native) بخواهيد آنها را برای شما تلفظ کند. خوب است صدايش را ضبط کنيد و بعداً به آن گوش دهيد و خودتان هم آن را تکرار کنيد. اگر چنين دوستی نداريد مي‌توانيد از نرم افزارهايی که کلمات را با صدای ضبط شده انسان ادا مي‌کنند استفاده کنيد. (برای اين منظور مي‌توانيد از نرم‌افزار Pronunciation Power و يا دیکشنری گويای کمبریج استفاده نماييد.)



به کتابهای نواردار گوش دهيد.

با تهيه کتابهايی که دارای يک نوار يا سی‌دی صوتی هستند مي‌توانيد در يک زمان هم بخوانيد و هم گوش کنيد. بخشهايی از کتاب را با صدای بلند بخوانيد و صدای خودتان را ضبط کنيد. صدای خودتان را با گوينده اصلی مقايسه کنيد و سعی کنيد اشتباهاتتان را اصلاح کنيد.


به پسوندهای
s و ed دقت کنيد.

تلفظ صحيح کلماتی که به s و ed ختم مي‌شوند را ياد بگيريد. مثلاً s- يا es- را در نظر بگيريد. اين پسوند گاهی صدای /S/ مي‌دهد (مثلاً در eats)، گاهی صدای /Z/ مي‌دهد (مثلاً در plays) و گاهی هم صدای /IZ/ مي‌دهد (مثلاً در washes). (برای فراگيری نحوه تلفظ صحيح اين قبيل کلمات اينجا را کليک کنيد.)

با صدای بلند انگلیسی بخوانيد.

هر روز به مدت 15 تا 20 دقيقه يک متن انگليسی (مثلاً يک کتاب داستان) را با صدای بلند بخوانيد. اين به شما کمک مي‌کند که آن دسته از عضلات دهان را که برای انگليسی صحبت کردن به کار مي‌آيند، تقويت کنيد. تحقيقات نشان مي‌دهد که برای صحبت کردن يک زبان جديد حدود سه ماه تمرين روزانه مورد نياز است تا عضلات دهان (برای آن زبان خاص) تقويت شوند.

آموزش مکالمه انگليسي نصرت در 90 روز» با وقفه کوتاهی که بين کلمات و جملات ايجاد مي‌کند اين فرصت را برای شما فراهم مي‌کند که آنها را تکرار کرده و مهارت تلفظ خود را تقويت نماييد.)

صدای خودتان را گوش کنيد.

صدای خودتان را ضبط کنيد و برای يافتن اشتباهات تلفظی خود به آن گوش دهيد. اين يک تمرين بسيار عالی است، زيرا اين به شما کمک می‌کند از اشتباهاتی که دائماً مرتکب مي‌شويد آگاه شويد.

صبور باشيد.

شما می‌توانيد نحوه صحبت کردن خود را بهبود بخشيد، ولی اين «يک شبه» بدست نمي‌آيد. مردم اغلب به دنبال کسب نتيجه فوری هستند و به همين دليل خيلی زود دلسرد می‌شوند و از تلاش دست برمی‌دارند.

منبع: esl-pro.com

مکالمات محاوره ای در فیلمها

مکالمات محاوره ای که بیشتر در فیلمها به کار میره و بد نیست که بدونیم....

Gimme    🎀  give me
🌵بده به من

Dunno     🎀don't know
🌵ندانستن
Lemme     🎀 let me
🌵 اجازه بده
Want to    🎀 wanna
🌵 خواستن
Kinda     🎀kind of
🌵نوعی از
Going to    🎀gonna
🌵قصد داشتن
Betcha      🎀bet u
🌵باهات شرط میبندم
Lotsa        🎀lots of
🌵بسیاری از
Outta       🎀out of
🌵بیرون از
Gotcha    🎀 I got u
🌵فهمیدم.
Gotta     🎀 have got to
🌵مجبور بودن

آموزش زبان؛ با رویکرد نخبه گرایانه

(نگاهی تحلیلی به برخی جنبه های کتاب جدید التالیف زبان خارجی پایه هفتم)

در آموزش هر زبانی صحبت از چهار مهارت اساسی به میان می آید که به مهارتهای چهارگانه[1] معروف اند. این مهارت ها در پیوند با آموزش زبان انگلیسی بیشتر قابل بحث و فحص بوده برای زبان آموزان نیز عناوین نام آشنایی هستند. کتاب جدید التالیف زبان انگلیسی پایه هفتم، به زعم مولفین آن، بر آن است که این مهارتها (گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) را بر خلاف کتاب و رویه قدیم به صورت توامان به دانش آموزان بیاموزاند. این مهارت ها در کتاب جدید گاهی به صورت مستقل و گاهی نیز با همپوشانی ظاهر می شوند. از این روست که در قالب یک بسته آموزشی عرضه شده که شامل کتاب دانش آموز، کتاب کار، لوح فشره، کتاب معلم و فلش کارت معلم می باشد. در این میان دانش آموز با سه ابزار (کتاب دانش آموز، کتاب کار و لوح فشرده) سر و کار خواهد داشت. سخن گفتن از محاسن و نقاط قوت این بسته آموزشی، هدف این نوشتار نیست که البته این امر نیز نباید به معنای دست کم گرفتن و یا ناچیز انگاشتن تلاشهای مولفین محترم آن بر شمرده شود که این کتاب در صدد نیل به اهداف آموزشی آن است؛ این نوشته بر آن است که از نگاه کسی که خود با آموزش زبان در پایه هفتم سر و کار دارد، به بررسی و تحلیل برخی از کاستی ها و اشکالات کار همت گمارد. به این امید که اسباب شناخت بیشتر و عامل بهبود کتاب در ویرایش های بعدی آن گردد.

ادامه نوشته