Easy English Communication at the Secondary Level :Easy Ways Teachers Who Are Non-Native Speakers Can Use More English in Class

Introduction

In Japan, since sometime in the 1980s, the Ministry of Education (Monbusho)--recognizing that students who have studied English six years still can't speak it--has been revising curricula, revamping textbooks, and trying to redo the whole of English education at the secondary and even primary level. Thanks to the nine-year-old Japan Exchange and Teaching (JET) Programme, next year well over 4,000 assistant language teachers (ALTs) will visit English classrooms. All this to improve students' English communicative ability.

The best textbooks, teaching materials, syllabi, and even regular visits from a native speaker will ultimately fail, however, if the ordinary classroom English teachers do not model and use English communicatively in their classrooms. As the primary exposure students have to living English, the regular English teachers are the most important people in the English education of their students  ادامه مطلب ........



Online Dictionaries
 
 
 
 

راهنمای برنامه ی درسی زبان های خارجی در حال طی مراحل اعتبار بخشی است. از همه ی همکاران محترم و صاحب نظران دعوت می شود نظرات کارشناسی خود را به گروه زبان های خارجی دفتر ارائه کنند. قطعاً نظرات شما نقش بسیار ارزنده ای در بهبود این راهنما و به تبع آن آموزش زبان های خارجی در کشور خواهد داشت. برای دریافت سازمان یافته ی نظرات شما عزیزان، پرسشنامه ای طراحی شده است. لطفاً پس از مطالعه ی راهنمای برنامه درسی زبان های خارجی و تکمیل پرسشنامه، نظراتتان را به آدرس ایمیل eng-dept@talif.sch.ir و یا به آدرس

 
تهران -خیابان ايرانشهر شمالي - شماره 274 -ساختمان شماره 4 وزارت آموزش و پرورش – سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشی - دفتر برنامه ريزي وتاليف كتب درسي –گروه زبان های خارجی
ارسال فرمایید. پیشاپیش از شما سپاسگذاریم.
برای دریافت فایل راهنمای برنامه درسی زبان های خارجی اینجا کلیک کنید.
برای دریافت پرسشنامه ی مربوط به راهنمای برنامه اینجا کلیک کنید.
 

 

مطلبی جالب در زمینه استفاده از روزنامه های انگلیسی زبان در کلاسهای درس آموزش زبان

Using English Newspapers in the ESL/EFL Classroom
By Premakumari Dheram and Nitya Rani

This paper documents how the newspaper may be used for promoting learner autonomy in an international classroom with varying levels of English proficiency. It highlights how the authentic use of the language use helps the ESL/EFL teacher turn the newspaper into a powerful tool for encouraging reflections on its relevance to language learning. Similarly, the activities demonstrate how the students’ imaginative and creative potential could be exploited for enthusiastic interaction in the class.  The focus on meaning and the familiarity with the genre seem to help every learner, irrespective of his/her proficiency in English, participate actively and contribute significantly to the discussions. It may not be out of place to mention here that there are English classrooms in remote areas where the teacher has to be extremely resourceful. And, at such places, we may use old newspapers if the day’s newspaper is not available.

نقد و ارزیابی سایتهای آموزش زبان با رویکرد آموزشی و تناسب محتوی با نیازهای دانش آموزان دبیرستانی یکی از وظایف ما معلمان است که باید با مراجعه به منابع گوناگون انجام داده و انتخاب خود را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم . در نتیجه دانش آموزان با اطمینان از صحت محتوی می توانند از مطالب آن استفاده کنند.

http://www.manythings.org/ سایتی با امکانات و منابع گوناگون فلش

http://www.english-to-go.com/ 

http://www.sitesforteachers.com/

http://www.englishclub.com/

http://www.lessonplanspage.com/LAJH.htm