همایش سرگروهها در کشور
همايش کشوري سرگروههاي درس زبان انگليسي با شرکت سرگروههاي استانهاي سراسر کشور و با حضور مديرکل دفتر متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش در خانه معلم اردبيل برگزار شد.به گزارش خبرنگار ايرنا ، مديرکل دفتر متوسطه نظري وزارت آموزش و پرورش در اين گردهمايي علمي تسلط به زبان انگليسي را يکي از راههاي کنوني مديريت جهان دانست و گفت: هم اکنون براي اداره جهان و تعامل مثبت با کشورها ، فراگيري زبان انگليسي به ضرورتي اجتناب ناپذير تبديل شده است.
عبدالامير عرفي فناوري هاي نوين و شرايط به وجود آمده براي فراگيري زبان انگليسي در وزارت آموزش و پرورش را فرصتي براي ارتقاي جايگاه تدريس زبان انگليسي در مدارس عنوان کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش با وجود رسالتهاي سنگين خود ، در زمينه آموزش زبان انگلسيي با محدوديتهاي زيادي رو به روست. وي خواستار فعاليت و مشکارت تدوين کنندگان کتب زبان انگليسي براي دانش آموزان در فرايندهاي تسهيل آموزش اين درس شد و اظهار داشت: گروههاي آموزشي زبان انگليسي در مناطق و نواحي آموزش و پرورش کشور مي توانند نقش مهمتري در بهينه شدن آموزشهاي اين درس داشته باشند.
مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل نيز در اين همايش ، هدف از آموزش را تعليم و تربيت و نزديک تر کردن انسانها به علوم تجربي و نيز تربيت نسل جديد براي اهداف عاليه جامعه بر شمرد. ژيلا فيروزي گفت: آموزش و پرورش به جز اين موارد در زمينه ايجاد زمينه شناخت کلي از انسان به عنوان واحدي از مخلوقات خداوند در پرورش استعداد و عواطف او نيز مسووليت دارد. وي افزود: آموزش بايد به فرهنگ توسعه انساني منجر شود و براي اين منظور هر جا که موانعي ايجاد شد ، بايد در روشها و نگرشها دگرگوني لازم ايجاد شود. وي با انتقاد از فرايند يادگيري مبتني بر انبار کردن اندوخته ها و دانشها بيان کرد: تحريک و تقويت کنجکاوي يکي از ملزومات نظام آموزشي کشور است. وي وظيفه دبيرخانه دروس مختلف را تحريک و تقويت حس کنجکاوي دانش آموزان براي يادگيري و نيز ايجاد زمينه خلاقيت براي يادگيري عنوان کرد و اظهار داشت: معلم نيز با ايجاد شرايط تفکر و با تربيت صحيح دانش آموزان مي تواند به تربيت نسلي خلاق و متفکر کمک شاياني بکند. وي اضافه کرد: اگر فرايندهاي يادگيري در نظام تعليم و تربيت کشور با کسب معلومات شروع شده و به تصرف معلومات بينجامد ، آن وقت اقدامات معلمان در سر کلاسها به نتيجه مطلوب خواهد رسيد.
در اين همايش علمي سرگروههاي درسي زبان انگليسي استانهاي سراسر کشور به بيان ديدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص نحوه آموزش اين درس پرداختند