بارم بندی سال اول
|
•انجام تكاليف درسي و پاسخگويي به سوالات 5 نمره |
•فعاليت هاي كلاسي كتبي (20 نمره ) |
ارزش يابي مستمر | |||||
•آزمون هاي مستمر كلاسي 5 نمره | |||||||
•فعاليت هاي كلاسي شفاهي 10 نمره | |||||||
•سرعت مناسب 1 نمره |
•خواندن |
ارزش يابي شفاهي پاياني (10 نمره) |
ارزش يابي پاياني (نوبت اول، دوم، شهريور و يا دوره تابستاني) | ||||
•آهنگ، تكيه و تلفظ صحيح 1 نمره | |||||||
•سليس خواني 2 نمره | |||||||
•درك مطلب 2 نمره | |||||||
•بازگويي و خلاصه كردن مطلب خوانده شده | |||||||
•نقشهاي زباني (در اين قسمت مهارت دانشآموزان در اجراي مكالمات مربوط به LanguageFunction مورد ارزشيابي قرار ميگيرد) . لازم به توضيح است كه در زبان هاي فرانسه و آلماني بخش "مكالمه" جايگزين نقش هاي زباني مي شود. انگليسي و فرانسه 5/1 نمره/ آلماني 2 نمره | |||||||
•تلفظ صحيح ( ارزش يابي در اين بخش صرفا به قسمت Pronunciation كتاب محدود مي شود). لازم به توضيح است كه ارزش يابي تلفظ فقط درمورد زبان هاي انگليسي و فرانسه است. 1 نمره | |||||||
تذكر : از10نمره ي ارزش يابي شفاهي پاياني نوبت دوم، 5/ 2 نمره به نيمه اول و 5/7 نمره به نيمه دوم كتاب تعلق مي گيرد . | |||||||
•ديكته - يك يا دو حرف جا افتاده از دوازده لغت در قالب جملات را بنويسد. |
ارزش يابي كتبي پاياني (30 نمره) | ||||||
•جايگزين كردن لغات در جملات (9 لغت در 8 جمله) 4 نمره | •واژگان | ||||||
•تشخيص كلمات مترادف و متضاد از طريق بافت 1 نمره | |||||||
•يافتن واژه هاي مناسب به منظور تكميل جملات ناقص با استفاده از دانش زباني دانش آموز 1 نمره | |||||||
•پرسش هاي چهارگزينه اي 2 نمره | |||||||
•در اين قسمت متني در سطح متون كتاب انتخاب مي شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه پاسخ مي دهند.انواع سوالات: Completion,Multiple choice,True/False,Wh questions,Yes/ No questions |
•درك مطلب | ||||||
•(Sentence Comprehension) : در اين بخش يك يا دو جمله در هر سوال گنجانده مي شود كه درك آن ها مستلزم دانستن نكته اي ميباشد.درمورد اين جملات سوال به صورت چهار گزينه اي داده مي شود. 3 نمره | |||||||
•4سوالات چهارگزينه اي 2 نمره | •دستور | ||||||
•مرتب كردن جملات به هم ريخته 2 نمره | |||||||
•كامل كردن جملات ناقص 2 نمره | |||||||
•پاسخ به سوال باتوجه به تصوير 2 نمره | |||||||
•نقش هاي زباني 3 نمره | |||||||
الف - استفاده ازستون ودادن مثالي براي هرستون دانش آموزان لغات داده شده رادرستون هاي مربوط قرارمي دهند. |
اين بخش به دو شكل مي تواند مورد ارزش يابي قرار گيرد: | •تلفظ 1 نمره | |||||
ب - دادن مجموعه اي از لغات كه همه به جز يكي در يك صدا مشترك هستند. دانش آموزان لغت مربوطه را مي يابند. | |||||||
لازم به توضيح است كه ارزش يابي تلفظ فقط درمورد زبان هاي انگليسي و فرانسه است. | |||||||
توجه: در ارزش يابي كتبي پاياني نوبت دوم از مجموع 30 نمره، 5/22 نمره ي آن متعلق به نيمه دوم كتاب درسي و 5/7 نمره ي آن متعلق به نيمه اول كتاب درسي مي باشد. |